دهکده فیل ها، دهکده ای برای نگهداری و محافظت از فیل ها جاذبه زیبا و جذاب در پاتایا است.

در پاتایا، شهر شور و شادی، جاذبه‌های جذاب و رنگارنگی می‌توانید ببینید. هیچ‌کس از حضور در این شهر خسته نمی‌شود. از نظر خیلی از گردشگرانی که به پاتایا رفته‌اند، این شهر به شکلی توریست‌ها را شیفته خود می‌کند که برای بازگشت به آن مجددا برنامه ریزی می‌کنند. همانطور که در راهنمای سفر به پاتایا نیز توضیح دادیم این بهشت زیبا با جاذبه‌های جذاب خود در قسمت شرقی خلیج تایلند قرار دارد و یکی از بزرگترین مراکز توریستی کشور تایلند محسوب می‌شود. در هر گوشه و کنار این شهر جایی برای شادی و خوش گذارنی وجود دارد. به هر طریقی که به پاتایا می‌روید، چه با تور پاتایا ارزان یا تور لوکس پاتایا، یا در هر هتلی که اقامت دارید، چه در هتل 5 ستاره یا مسافرخانه، نباید دیدنی‌های این شهر زیبا را از قلم بی‌اندازید. یکی از جاذبه‌های جذاب و دیدنی پاتایا که می‌خواهیم در این مطلب از توریاب آن را برای شما معرفی کنیم، دهکده زیبای فیل‌ها است. با ما همراه باشید.

دهکده زیبای فیل‌ها:

قبل از هر توضیحی، بگذارید توضیحی در مورد نام این دهکده ارائه دهیم. دهکده فیل‌های پاتایا مرکز برای نگهداری و توانبخشی فیل‌های از کار افتاده و یا آسیب دیده است. این پناهگاه در سال 1973 تاسیس شد. در حقیقت هدف اصلی این مکان ارائه خدماتی برای فیل‌هایی است که یا آسیب دیده‌اند و یا پیر و بازنشسته شده‌اند. این پناهگاه مکانی امن و فوق العاده برای فیل‌ها است و زندگی در دهکده فیل‌ها می‌تواند آرزوی هر فیلی باشد؛ چرا که این موجودات غول پیکر و دوست داشتنی می‌توانند بدون استرس و ترس از جانشان به راحتی با امکانات خوبی که در اختیار دارند در این دهکده اختصاصی زندگی آرامی داشته باشند. در سفر به پاتایا با هر توری، حتی با تور ارزان پاتایا، بازدید از پناهگاه فیل‌ها نه تنها تجربه منحصر به فردی برای شما خواهد بود، بلکه به شما حس محافظان ایده‌آل محیط زیستی را می‌دهد که قصد حفاظت از موجودات را دارند؛ چرا که هزینه ورودی که گردشگران برای ورود به این مکان پرداخت می‌کنند، صرف نگهداری از فیل‌ها، تهیه غذا برای آنها و تامین هزینه‌های پزشکی می‌شود.

دهکده فیل ها - ارتباط گردشگران با فیل ها 

فیل نماد کشور تایلند:

فیل برای تایلندی‌ها بسیار مقدس است و به همین خاطر تایلندی‌ها اهمیت زیادی برای فیل‌ها قائل هستند و سعی می‌کنند از آنها محافظت کنند. یکی از صنایع دستی جالبی که در تایلند در میان اکثر مجسمه‌ها به چشم می‌خورد، مجسمه‌های کوچک و بزرگ فیل است. تایلندی ها این مجسمه‌ها به با جنس‌های مختلف (چوب یا فلز) را به عنوان نماد کشور خود به عنوان سوغاتی به گردشگران می‌ند. خود مردم تایلند هم دست کم یک مجسمه فیل به عنوان نماد سرزمینشان در خانه‌هایشان دارند.

تفریحات دهکده فیل‌ها در پاتایا:

این دهکده با فیل‌های باهوش و بازیگوش خود، تفریحات و فعالیت‌های متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. برخی از تفریحات و نمایش‌هایی که توسط فیل‌ها به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود را در ادامه توضیح خواهیم داد.

1- فیل‌های بازیگوش در حال بازی فوتبال – بله تعجب نکنید! از فیل‌ها خیلی کارهای متنوع زیادی بر می‌آید. فیل‌ها با هوش فراوان خود می‌توانند مهارت‌هایی که آموخته‌اند را به نمایش بگذارند و کارشان را به درستی انجام دهند.

2- رژه فیل‌ها- یکی دیگر از کارهای جالب فیل‌ها در این دهکده اختصاصی اجرای رژه با زره‌های جنگی باستانی و سنتی تایلندی است. این رژه خیلی جالب است و بدون شک شما را حیرت زده خواهد کرد.

3- آموزش فیل‌ها- وقتی به این دهکده می‌روید می‌توانید به قسمت آموزش فیلها بروید و ببینید که مربیان چگونه آنها را تربیت می‌کنند و مورد آموزش قرار می‌دهند.

4- نمایش فیل‌ها- در این نمایش جذاب و دیدنی، فیل‌ها مهارت‌های کاری و استعدادهای خود را به نمایش می‌گذارند.

دهکده فیل ها - نمایش فیل ها

5- سافاری – یکی دیگر از تفریحات جالب در این دهکده، سافاری، یا بهتر است بگویم فیل سواری است. فیل‌ها با مهربانی فراوان به بازدیدکنندگان سواری می‌دهند.

دهکده فیل ها - سافاری بر روی فیل ها

6- گل بازی با فیل‌ها- همانطور که می‌دانید فیلها عاشق گل و گل بازی هستند. بازدیدکنندگانی که به دهکده فیلها در پاتایا می‌روند می‌توانند به همراه فیل‌ها گل بازی کنند و گل روی آنها بمالند. مطمئنا این کار فیلها را نیز خوشحال خواهد کرد.

دهکده فیل ها - آموزش فیل ها

تاریخچه دهکده فیل‌ها:

خوان فایرات در سال 1973 دهکده فیل‌ها را با هدف حفاظت از این موجودات غول پیکر تاسیس کرد. او اطلاعات زیادی درمورد فیلها و تجربه 40 ساله در زمینه نگهداری از آنها دارد. او عاشق این حیوانات است و این احساس او به فیل‌ها باعث موفقیت کسب و کارش در دهکده فیلها شده است. خوان فایرات 30 فیل در دهکده زیبای خود دارد و 1000 کارمند به طور روزانه برای نگهداری از این فیل‌ها، برنامه ریزی نمایش آنها، آموزش فیلها و مدیریت 1000 بازدیدکننده و گردشگر در روز به طور مداوم تلاش می‌کنند. خوان فایرات مدیر  و موسس دهکده، نمایش فیل‌ها را خودش طراحی می‌کند. به گفته او به طور معمول روز فیل‌ها با حمام گرفتن آغاز می‌شود و اجرای نمایش فیل‌ها در این دهکده اصلا شبیه به آنچه که در سیرک‌ها اجرا می‌شود نیست. او احترام و ارزش زیادی برای فیل‌ها قائل است. او با تاسیس این دهکده یک جاذبه جذاب به دیگرجاذبه های پاتایا اضافه کرده است.

اطلاعاتی جالب در مورد فیل‌ها:

جالب است که بدانید یک فیل ماده در حدود 2 سال دوره بارداری خود را سپری می‌کند! بله درست شنیدید؛ 2 سال یا بهتر است بگوییم 24 ماه تمام. و جالب‌تر از آن اینکه، هر فیل تا 3 الی 4 سالگی یک نوزاد محسوب می‌شود و از شیر مادر خود تغذیه می‌کند. فیل‌ها در 14 سالگی بالغ و در 60 سالگی پیر و بازنشسته می‌شوند. یک فیل بالغ چیزی حدود 4000 کیلو گرم وزن دارد و متوسط وزن غذای روزانه آن 300 کیلو گرم است. هر فیل در روز تنها حدود 4 ساعت می‌خوابد و در طول خواب خود با صدای بلند خور خور می‌کند.

دهکده فیل ها 

چگونه به دهکده فیل‌ها برویم:

شما برای ورود به دهکده فیل‌ها باید هزینه‌ای برابر با 2000 بات تایلند پرداخت کنید. شاید این مبلغ کمی زیاد باشد، اما مطمئن باشید که این مبلغ ارزش بازدید از دهکده فیل‌ها را خواهد داشت. البته قیمت‌های متفاوتی برای ورودی بسته به پکیج گشت اره شده وجود دارد؛ اما این مبلغ در نهایت 2000 بات خواهد بود و ممکن است بتوانید پکیجی با قیمت پا:یین‌تر هم پیدا کنید. ساعات بازدید از این دهکده همه روزه از ساعت 8:30 صبح شروع می‌شود و در ساعت 6 بعد از ظهر پایان میابد. معمولا ساعت 12 ظهر شلوغ‌ترین ساعت بازدید از دهکده فیل‌ها است؛ پس اگر شلوغی را دوست ندارید و به دنبال بازدیدی آرام از فیل‌ها هستید، بهتر است ساعت دیگری را برای بازدید انتخاب کنید. فراموش نکنید که شما برای بازدید کامل از این دهکده حداقل 3 ساعت زمان نیاز دارید. دهکده فیل‌ها در جنوب پاتایا در نزدیکی خیابان سوخومیت قرار دارد و شما می‌توانید با تاکسی به راحتی به این دهکده بروید.

سخن آخر:

بدون شک رفتن به پاتایا تجربه‌ای بی‌نظیر و دلنشین را برای تمامی گرشگران رقم می‌زند. جاذبه‌ های گردشگری پاتایا به حدی زیاد است که تنها با یک سفر موفق به بازدید از تمامی آنها نخواهید شد. مطمئنا در سفر خود به پاتایا عاشق این شهر خواهید شد. دهکده فیل‌ها یکی از جاذبه‌های توریستی پاتایا است و یکی از مکان‌هایی است که حتما باید در سفر به پاتایا از آن دیدن کنید. اگر از دوست داران فیل‌ها هستید و دوست دارید با آنها از نزدیک ارتباط برقرار کنید و آنها را لمس کنید، حتما به این دهکده سری بزنید و با گرفتن عکس با فیل‌ها خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید. شما می‌توانید با مطالعه سفرنامه پاتایا از تجربیات دیگران در مورد سفر به این شهر استفاده کنید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هتل های پاتایا و بررسی انواع تور، تور لحظه آخری پاتایا و آفر پاتایا به وب سایت توریاب مراجعه کنید.

 

 

 
توریاب فیل‌ها ,دهکده ,پاتایا ,فیلها ,نمایش ,بازدید ,دهکده فیل‌ها ,برای فیل‌ها ,برای نگهداری ,نمایش فیل‌ها ,دهکده زیبای ,دهکده زیبای فیل‌ها منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود جدیدترین فیلم های دوبله دانلود فیلم و سریال جدید اینترپلاس کتابخانه شهدای سالیکنده eeninSanF اهنگ جدید 96